Articles Blog

BASKETBALL PRACTICE AT THE PARK (Day 1775) | Clintus.tv

BASKETBALL PRACTICE AT THE PARK (Day 1775) | Clintus.tv


– Good morning, clan,
welcome to the vlog. Hope you’re
havin’ a fantastic day. It is Wednesday here in
our house, in our world. Tiffany had a doctor’s
appointment early this morning so she’s already up
and out of the house. The kids are
pretty self sufficient. They’re pretty awesome,
she’s got ’em trained. Sierra obviously,
being at a nice age of 12. She can pretty much
do stuff on her own. Look at her nice hair, she
did her hair all by herself. It’s a nice bun,
what do you call that, messy bun or just a bun?
– I don’t know. – It’s not really
messy so it’s a bun. She did her own bun
and she’s eatin’ oatmeal, cold oatmeal because
she put it in the freezer and Bryce forget to
pull it out for her. Tisk, tisk, tisk,
bad brother ’cause he’s too busy watchin’
YouTube videos on the iPad. But yeah, kids are gonna pack
it up, head off to school. I’m gonna start my live
stream over on Clintus Games, I’m gonna do some Destiny, They got a hot fix comin’ up, then we’re gonna live stream talkin’ about
the weapon balancing, hopefully it washes
away some of the salt in the Destiny community ’cause I’m tired of
hearing it man, let me tell ya. Thank you so much for
watching today’s vlog. If you enjoy it at any point, make sure to hit the thumbs up. And if you haven’t already be sure to hit
that subscribe button so you know each and
every time we post a new video, which is every day. Alright kiddos, have a
fantastic day at school. Do you have band today? – [Sierra] Yeah – [Clintus] You have
band today, huh? Oh! You weren’t 100% ready bro, you were like 99% ready. That one percent’s
gonna hold you back now, Sis is gonna leave you. Much better, now
you’re 100% ready to go. Have a good day. – Bye.
– [Clintus] Bye. (bass notes) Kids are home! Hello children.
– Hi. – [Clintus] How was school?
– Good. – [Clintus] What
happened to you today? – I lost a tooth. – [Clintus] You lost a tooth? Look at how excited you are. – [Tiffany] One of four. – [Clintus] Oh yeah,
look at that hole. Yeah, you have
four more, three more? – Three more.
– [Clintus] Three more. – I’ve got one up here, – [Clintus] Yep. – I’ve got the
cracked one that’s like… – [Clintus] It’s
all the molars, right? – Yeah, and then I’ve got one. – [Clintus] Gotcha. Bryce, you lose any teeth today? – No.
– [Clintus] No. So whatcha workin’ on? – Videos. – [Clintus] Videos. You didn’t post
them last night, did you? – Nope.
– [Clintus] Rip. So you tryin’ to post one today? – Yeah.
– [Clintus] Okay, gaming video? – Yeah.
– [Clintus] Yeah, okay. Bryce is pooping
his afternoon poop. And Tiffany is
starting to make dinner. We have an early dinner today. – It’s either
early or super late, – [Clintus] Yep, and you
choose early when you can. – Yeah. – [Clintus] She’s got
her phone out which means I think it’s a Pinterest find. She found
something on Pinterest, what are you making? – One pot chili mac. – [Clintus] One pot chili mac. – One dish, zip it up. – [Clintus] Alright then.
I like it. – [Tiffany] And I’m
adding some stuff. – [Clintus] Oh yeah,
that’s what you do. – I need to add some green. – [Clintus] (laughs) (bubbling) Alright, our final
product, chili mac. Some beans, bell peppers, onion, there’s like bowtie
noodles and elbow noodles. – Yeah I just used what
I had left in the cabinet. – [Clintus] I like it,
I like it. So I was reading the
comments on today’s vlog about, I asked if you
guys got bored of us doin’ the Taco Tuesday and
showing the meals and whatnot, and unanimously
you guys were like no we like seeing
what you guys eat and we like seeing your meals and we love Taco Tuesday and they’re always
looking forward to that. I think there was
only a couple people that said no,
don’t show us the food, so sorry for
those couple of people who said they didn’t like it, everyone else
said they do like it so we’re gonna keep doin’ it. And again, we only sit down
and eat at the dinner table like two, maybe
three times a week. We go out to eat. I guess we do show
that too sometimes, if it’s worth showing. But again, these vlogs
are like our daily life, these are moments
that we’re doing, right. Moments. And it might inspire you
to make something, right, like you see one of
Tiffany’s taco themed meals, – [Bryce] Taco pizza. – And you’re like oh
that sounds really good, I’m gonna try that,
like taco pizza, yeah, right. – Sierra’s teacher
made taco pizza last night because of that vlog. – [Clintus] Yeah, they
made it last night, right? – Mhmmm. – [Clintus] She
made it last night? – Mhmmm. – [Clintus] She watched
the vlog of taco pizza, and made taco
pizza the next night. – Yep.
– [Clintus] Awesome, love it. All wrapped up with dinner. Tiffany and Sierra just
left for volleyball practice. And Bryce and I
are going to go to the, the little neighborhood
basketball court, and shoot some hoops. Practice our passes. Bryce is gonna work on
his passes, his dribbles, and his drives to the hoop. That’s what we’re gonna work on. I got my Bigs Sunflower seeds, these are my favorite,
the chile limón tapatío. Oh, so good. Munch on these, and basically
play until it gets dark. Sound good to you? – Yeah.
– Yeah. What are the two
things the coach said you need to work on? – Dribbling and passing. – [Clintus] Dribbling
and passing. Hard dribbles, right,
pound it, keep it low. You dribble too
high, it can get stolen. And what about your passes? – Hard, chest passes. Harder. – Harder, step into it. Dribble, now pass. Into the chest,
aim for the target. – You have a circle. – Exactly. Harder. Whoa. Pound it hard, two
laps around the court. – I wanna go this way. – [Clintus] Go. – I’m probably gonna
lose the ball a couple times. – [Clintus] Go, ball control. Hold on to it. Switch hands if you have to,
switch hands if you have to. Lay-ups, go. You didn’t hit the backboard,
didn’t even hit the backboard, do it again. Use the backboard,
it’s there for a reason. Bank shots are easy, go. You hit the backboard, – I did. – [Clintus] No,
hit the backboard. ‘Cause if you
hit that rim first, that’s what
bounces it out of the hoop. Hit the backboard. Look up. There ya go, that’s right, go lefty, lefty. – Left-Handed dribbling? – [Clintus] Yep, go. Oh, right over
the hoop, airball. Now we know how
much power to give it. Look at the hoop,
look at the hoop. That was almost travel. You’re missing too many layups and I’m not even guarding you, I’m just standing
in front of you. I’m gonna actually
get in your way this time. I don’t care, get to the
hoop, make it, make a basket. Make a basket, make it, make it. Last one, there’s like
ten seconds left in the game, game-winning shot, go. Ahh, you lost the
game for the team. What happened bro? – This kid threw the
ball really hard at me and it hit my thumb… – [Clintus] It like
jammed your finger? Let me see, stop. Oh, it’s a little purple, like
you jammed the nail maybe? – Yeah. – [Clintus] Yeah,
the nail is kinda purple. I like how you’re like
this kid threw it really hard like it’s his fault. – It is. – [Clintus] You
weren’t ready obviously. – No me and someone on my team, we were both guarding him, he just threw it onto the floor. He tried throwing it through
his legs and it hit my thumb. – [Clintus] Oh, okay. Awesome sunset shot. Ooh! So someone made a comment
yesterday either in the vlog or in the live stream that
this hat was too big for me, and I did tighten
it up a little bit, but it starts to hurt my
head after a little while, so it’s one of those catch 22’s. Anyways, the thing is, is the hat’s designed for
someone with a round head, and I have an egg shaped head, so there’s these holes on
the sides right here, right. I think the flat
bill looks better, I think that’s definitely more
a style that I enjoy wearing but I have
these other Gfuel hats like this one for
example I don’t hardly ever
wear, that has a round
bill, like that, right. And then I have this phase one that also has
kind of a round bill. So what do you guys think? Which one do you
guys like better? Do you guys like the round bill, it’s not even
really that much round, that’s just stocked the way
it came, has a rounded bill. Or do you prefer the
flat bills on me, right? And some do fit
differently than others, right. That’s my hat,
there’s the Nintendo one, that King Gothalion
got me, right. And then of course,
there’s the Sly Fox ones, that I have,
that one’s actually, I’ve worn those the
most, those are stretched out. And then I’ve got my Trixin hat. I’ve got a bunch of them, right? Which one do you guys prefer, flat bill or the round bill? ‘Cause I have a mix of both. I have more
flat bills obviously, ’cause that’s the
style that I like, but I don’t know, I feel
like these look goofy now. Alright, decided to
head out to the grocery store because yesterday, as
I mentioned in the vlog, YouTube mobile
live launched yesterday and I got
interviewed by USA today. Well I thought
at first it was just the online blog
slash online podcast, the tech side of things, but apparently
I’m in the newspaper, and it’s a much bigger article. So we’re gonna
head over to Fry’s and see if I can pick
up a USA Today newspaper, to grab that, so that I
can A, read the whole article, and B, just, you know, I’ve only been published like two or three
times in my lifetime, I kinda want to keep
track of all of them. So, we’re gonna try
and grab a newspaper, But first, I gotta grab gas, I’m literally on E. Yesterday taking him to
basketball practice, I was on E. So I got in my truck and
was like (gasps) get gas. Don’t run out of gas kids. Don’t ever run out of gas. Always make sure you have gas. – [Bryce] Does it suck?
– It does suck. I’ve run out of gas
twice I think in my life. One time, legit, in
the middle of driving, had to pull on the side of
the road and ran out of gas. Second time, we were in
a parking lot like this, and we were only like walking
distance from a gas station so it wasn’t bad but it’s
embarrassing and it sucks, so don’t run out of gas. I hope they have a USA Today, I honestly cannot remember the last time
I bought a newspaper other than The Arizona Republic, Everyone has
The Arizona Republic, that’s our local newspaper. – When was the
last time they put a newspaper in the driveway? – We stopped ordering it years
ago ’cause we never read it. (cheering) – [Tiffany] Over, over, over. Oh. (indistinct chatter) Nice. – So I think it’s in
the business section, or the money section. Let’s see, yeah, right here. Yep, there it is. Alright, tech section. YouTube ready to take on
Facebook with mobile live. Look at that,
that is an old picture, oh my gosh. That is like old-school
crappy cell phone picture, like 2010 maybe? I don’t know even know.
No, older than that, hang on, wait, what year is it? 2016? That’s really old,
I don’t even know. Anyways, this is the
article from Jefferson Graham, @jeffersongraham. Basically the
article talks about the new YouTube live mobile, how they’re competing
with Facebook and Periscope, and the new
Super Chat feature as well, both features I got a
chance to beta test early. I’m a trusted
tester for YouTube, so I get new features
early which is pretty awesome. I love it. YouTube’s always innovating and making things
better for you guys, better for me, and so the next
feature I’m hoping to unlock, cross my fingers, I have a call with
somebody Friday, no next week, next week, is the community tab, that’s the next
feature I’m really hoping to get access to
early is that community tab. The community tab is
kinda like Facebook on YouTube. It’s on my channel, it’s
in your subscription feed, so I can post photos,
gifs, videos, like Snapchats, all on the channel
and it shows me your feed. It’s pretty awesome, I’m hoping
to get access to that next, and so anyways,
yeah, it’s pretty cool. I got interviewed by USA Today, though I forgot
how interviews work and how every
word I say is recorded and potentially can
be used in an article and, yeah, I don’t know, I
gotta remember that next time. I probably wouldn’t have said
some of the things I said, not that anything’s
bad, but just sayin’, I probably woulda
said something different. (indistinct chatter) – [Tiffany] Nice, Sierra. Oh, too much. – Alright, girls are
back from volleyball. How was volleyball? – Very bad. – Well you went against
16-year-olds. – No, they played amazing. She’s been hard on herself. You guys will see in the vlog,
they already saw it actually, – Okay, they did good? – I tried to get a
lot of clips, but yes. – Okay, good. – Four years older, higher
net, taller girls obviously. – Bigger ball,
heavier ball, yeah? – Stronger girls,
heavier ball, but… – Well guess what? I have something
to cheer you up. We have a surprise for you. – [Sierra] For me? – Yep. – [Sierra] Is it
like a (inaudible)? – [Clintus] Take your pick. – [Sierra] (gasps) Thank you! Which one is mine? This one? – [Clintus] We’re
gonna try ’em all, You tell me which
one you like better. They’re all different blasts. – [Bryce] We’re not telling you, I don’t even know either. – [Clintus] Pull ’em all out. There’s two fruity
ones, a peanut butter one, and there’s a brownie one. – Yeah there’s… – [Clintus] Originally I
got you a hot fudge sundae, but then I
realized it was gonna sit for half an hour or an hour, so I was like, nevermind. Canceled the hot fudge
sundae and got another blast. (Tiffany inaudible) No no, I ordered you a hot
fudge sundae but I was like, oh, it’s gonna
sit for like an hour, it’s been an hour
since we got back. – I think this is
like the peanut butter one. – [Clintus] So, we
have a banana split, this is a waffle cone
berry blast something, that’s a brownie cookie dough, and that’s a
peanut butter Snickers. So I figured we’d just all
share and find the one you love and everyone’d be happy. – I guess that I just went
by the store yesterday so… – [Clintus] Well
we were out and about and I said why not,
why not, why not? – I’m trying this one. – [Clintus] That’s
the brownie cookie dough. What was that Bryce? (inaudible) It has all whipped cream on top. I’ll let you guys
eat the whipped cream before I get to the ice cream. (laughs) Well they all sounded good. The picture showed
these three and I was like, oh those look really
awesome, what are those? And she’s like uh… blasts. And she started
trying to name them, and they’re just the blasts, I remember the blasts
having crumbles on top. Banana split, it’s like
banana ice cream, I think. That one’s like a
berry brownie waffle cone. – Which one is this? – [Both] That’s the
brownie cookie dough. – [Clintus] And
that’s the banana, or that’s the
peanut butter Snickers. – I like this one
more than that one so far. – That one’s really banana-y. – Banana-y. – Mhmmm, I like peanut butter. – [Clintus] Yeah,
peanut butter’s the bomb. – I like this one. – Well guys, that’s the
end of our day and the vlog. Hope you enjoyed it. If you did, smash
that thumbs up button. Be sure to subscribe
for future videos like this. We post new
vlogs every single day. And we will see you tomorrow for another day
and another adventure. Vlog on. – Hi, My name is Shalish Kelly, and I live in
Radcliff, Kentucky. Vlog on. (upbeat music)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *